لوگوی سه گوش

 خرداد 91 - کانون مداحان شهرستان گرمه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                           کانون مداحان شهرستان گرمه

مداحی


 


سال‌های سال است که بشر برای پرواز به آسمان‌ها و مشاهده اسرار و عجایب آفرینش در انتظار است، تا برای لحظه ای هم شده به درون آسمان‌ها نفوذ کند و نظاره گر زیبایی‌های آن باشد، اما هنوز آنچنان که باید و شاید به مقصود و هدف خود دست پیدا نکرده است.

 


اعتکاف

هرچند تاکنون میلیاردها دلار برای سفر به آسمان‌ها و کرات دیگر هزینه کرده است، اما با این حال جز برای ساعاتی نتوانسته است در آسمان‌ها و جایی به غیر از زمین دوام بیاورد و دوباره به زمین باز گشته است و دوباره زمینی شده است.

خداوند متعال در سوره الرحمن به این حقیقت اشاره کرده است که شما نمی‌توانید بدون داشتن سلطه علمی و صنعتی به آسمان‌ها نفوذ کنید :

یا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطارِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ فَانْفُذُوا لا تَنْفُذُونَ إِلاَّ به سلطان: ای گروه جنّیان و انسیان، اگر می‌توانید از کرانه‌های آسمان‌ها و زمین به بیرون رخنه کنید، پس رخنه کنید.[ولی] جز با [به دست آوردن] تسلّطی رخنه نمی‌کنید.(الرحمن: 33)
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ جمعه 91 خرداد 12 توسط محمد رضا جلال زاده



امام جواد

امام جواد علیه السلام در دهم ماه رجب سال یکصد و نود پنج هجری قمری در مدینه دیده به جهان باز گشود.[1] هفت ساله بود که مأمون پدر بزرگوارش امام رضا علیه السلام را به خراسان فرا خواند.[2]

هفت سال و چند ماه داشت که شاهد شهادت امام رضا علیه السلام شد[3] و پس از او صاحب منصب امامت شد.

مأمون براساس همان سیاست که امام رضا علیه السلام را به خراسان منتقل کرد ، دخترش زینب، معروف به ام فضل را نیز به عقد امام جواد علیه السلام درآورد و این در حالی بود که امام نه سال و چند ماه داشت.[4]

امام جواد علیه السلام هفده سال امامت کرد[5] و در نهایت در سال دویست و بیست در حالی که تنها بیست و پنج سال از عمر شریفش سپری شده بود به شهادت نائل آمد.[6] پیکر شریفش را در بغداد کنار قبر جد بزرگوارش امام کاظم علیه السلام به خاک سپردند.[7]
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ جمعه 91 خرداد 12 توسط محمد رضا جلال زاده



اهل بیت

 


هر چه را که انسان دوست داشته باشد و به آن مهر بورزد با او محشور مى ‏ شود

.


در منابع اسلامى آیات و روایات فراوانی به موضوع دوستی پرداخته اند. بخش وسیعی از این آموزه ها درباره تاثیر دوستی های دنیایی در صحنه قیامت است. در این روایات آمده: هر چه را که انسان دوست داشته باشد و به آن مهر بورزد با او محشور مى ‏ شود، خواه آن محبوب برترین و مقدس ترین های خلقت یعنی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام باشد؛ خواه سنگ بی ارزشی.

امیرالمومنین علیه السلام فرمود: «مَنْ أَحَبَّنَا کَانَ مَعَنَا یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ لَوْ أَنَّ رَجُلًا أَحَبَّ حَجَراً لَحَشَرَهُ اللَّهُ مَعَه ‏؛ هر کس ما را دوست داشته باشد، در قیامت با ما خواهد بود و اگر هم کسی سنگی را دوست داشته باشد بی تردید خدا او را با همان محشور خواهد کرد.»(1)

علت این که انسان با آن چیزهائى که به آنها عشق مى ورزد و علاقمند است محشور مى‏ شود این است که عشق و علاقه نسبت‏ به یک چیز، آن را هدف و غایت انسان قرار مى‏ دهد و آن هدف‏ سبب مى‏ شود که روح و واقعیت انسان به آن تبدیل شود.(2)

طبیعى است که محبت و ارادت به پاکان و انسانهای وارسته، در تمام ارکان‏ هستى انسان اثر گذاشته و سبب می شود تا انسان با قدم در راه محبوب، به آن قله ای که او در آن ایستاده، حداقل نزدیک شود.

در تاریخ اسلام، نمونه‏ هاى برجسته‏ و بى‏ سابقه‏ اى براى این موضوع مى‏ بینیم که در ادامه به نمونه ای از آنها اشاره می کنیم:

روزى «ثوبان‏» غلام رسول اکرم صلی الله علیه و آله  به آن حضرت عرض کرد: اى رسول خدا! پدر و مادرم فداى تو باد. قیامت کى برپا مى ‏ شود؟ پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود : براى آن روز و آن وقتی که از تو سوال می کنند چه آماده کرده‏ اى؟ عرض کرد: یارسول‏ الله! عمل زیادى انجام نداده‏ام ولیکن خدا و رسول او را دوست دارم. حضرت فرمود: دوستى تو با رسول خدا به چه درجه اى‏ رسیده است ؟ عرض کرد: به آن خدائى که تو را به حق به نبوت‏ مبعوث کرده است ؛ محبت شما در قلب من به اندازه‏اى است که اگر مرا با شمشیر قطعه قطعه کنند و با ارّه تکه تکه نمایند و با قیچى ریزریز کنند و به آتش بسوازنند و زیر سنگ آسیا نرمم کنند ، براى من بهتر و آسانتر است از آن است که در دل خود نسبت‏ به شما یا یکى از اهل‏ بیت علیهم السلام و یاران شما ، کینه‏اى داشته باشم و محبوبترین خلق خدا بعد از شما نزد من کسى است که در دوستی شما از دیگران جلوتر باشد و منفورترین افراد هم نزد من کسى ‏ است که شما یا یکی از یارن شما را دشمن بدارد. سپس گفت: این، میزان دوستى من نسب‏ به شماست که اگر از من قبول شود، بی شک رستگار خواهم بود و اگر خداوند عملى غیر از این بخواهد عملی از خود سراغ ندارم که به آن اعتماد داشته باشم.

علت این که انسان با آن چیزهائى به آنها عشق مى ورزد و علاقمند است محشور مى‏ شود این است که عشق و علاقه نسبت‏ به یک چیز ، آن را هدف و غایت انسان قرار مى‏ دهد و آن هدف‏ سبب مى‏ شود که روح و واقعیت انسان به آن تبدیل شود

 

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: بر تو بشارت و مژده باد! بی تردید در روز قیامت هر فرد، با کسى خواهد بود که او را دوست مى‏ داشته است. اى ثوبان! اگر ما بین زمین و عرش پر از گناهان تو باشد با این‏ دوستى از تو زایل مى‏ گردد و سریعتر از محو شدن سایه از سنگ صافی که خورشید بر آن بتابد و یا محو شدن نور از آن سنگ وقتى که خورشید از آن ناپدید شود.(3)

  


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91 خرداد 10 توسط محمد رضا جلال زاده



برادر بزرگوار جناب حجه الاسلام والمسلمین حسن زاده

   انتخاب جنابعالی را به سمت رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمه تبریک عرض نموده ،موفقیت حضرتعالی را از درگاه خداوند سبحان مسئلت می نماییم.






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91 خرداد 10 توسط محمد رضا جلال زاده



اعضای کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی با فرماندار ساعی و پرتلاش شهرستان گرمه در محل فرمانداری دیدار نمودند. در این جلسه ابتدا فرماندار محترم ضمن خیر مقدم به حاضرین بر قدر شناسی موقعیت مداحان و شورا در جامعه از خود تاکید نموده و سنگین بودن وظایف آنها را با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن در جامعه برشمردند. سپس جلال زاده رییس کانون مداحان و نوروزی رییس شورای هیئات مذهبی مسایل و مشکلات مربوط در سطح شهرستان را به نمایندگی بیان نموده و خواستار حمایت از طرف فرمانداری و دیگر نهاد های شهرستان گردیدند.پس از شنیدن مطالب دیگر حضار فرماندار محترم ضمن استقبال از طرح ها و برنامه های سازنده از طرف کانون و شورا مراتب مساعدت و همکاری را اعلام داشته و بر برگزاری جلسات ماهانه را در زمینه بررسی مشکلات مساجد و هیئت های مذهبی و مداحان عزیز تاکید نمودند.






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 خرداد 9 توسط محمد رضا جلال زاده



صلی الله علیک یا امام علی النقی (ع)

 

همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع) هیئت های عزاداری از محله ها و شهرهای مجاور در مصلای شهرستان گرمه جمع شده و همزمان با دیگر نماز گزاران از بیانات امام جمعه محترم حاج آقای گرمابی استفاده نمودند.در این روز مداحان عزیز با نوحه سرایی و روضه خوانی برای آن امام همام در مساجد  کبوتر دلهای عاشقان به ولایت و دوستداران امام را به آسمان سامرا پرواز دادند.






نوشته شده در تاریخ جمعه 91 خرداد 5 توسط محمد رضا جلال زاده



سومین جلسه کانون مداحان خراسان شمالی در روز  پنجشنبه مورخه 4/3/91 در محل اداره تبلیغات شهر سنخواست برگزار گردید. دراین جلسه که شورای هیات های مذهبی استان نیز حضور داشتند امام جعه سنخواست و بخشدار محترم ضمن خیر مقدم رهنمود هایی را به حاضرین در جلسه ایراد نمودند. سپس جلسه کارگروه تخصصی نیز  با حضور آقای قلعه نویی ریاست محترم کانون مداحان خراسان شمالی   و مسئولین کانون های شهرستان هابرگزار گردیده و پس از تبادل نظر  تصمیماتی اتخاذ گردید.






نوشته شده در تاریخ جمعه 91 خرداد 5 توسط محمد رضا جلال زاده


 
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز